Skip to main content

Masterclass Tasarım Eğitimi Alın. Başvuru için tıklayın.

Korona önlemleri gereği artık online şekilde devam etmektedir.

Marka Kurmadan Okuyun

Biraz marka kurmak isteyenlere el atalım dedik.

Marka oluşturmak için önce işinizi iyi bilmeniz, rakipleri tanımanız gerekli. Sonrasında ise biraz hayalgücü. Çokta uzmanlık gerekmemektedir çünkü bir marka yeni doğmuş çocuğa benzer. Zaten o isme siz kıymet katacaksınız. İsim size kıymet katardı fakat o tarz isimlerin çoğu alınmış durumda.

Tabi ki kısa, anlamlı, işinizin keywordü ve marka algısı yüksek bir isme 1000 $ – 100.000 $ arası değişen bedelleri ödemeye hazırsanız sıfırdan bunu kurmakta sorun yok. Ben tamda bu kısımda danışmanlık vermekteyim. Birazdan aşağıda bahsedeceğim kısım parasız markalaşma yöntemi diyebilirim 🙂

Markalar birkaç türdür

Marka türleri kabaca şu kategoridedir

  • Doğrudan ürünü / sektörü anlatan marka (Örnek: MüteahhitBul)
  • Dolaylı yada imalı marka (Örnek: Mimarist)
  • Atıf marka (Örnek: Nike > Yünan mitolojisinde hızlı kahraman)
  • Bağımsız yani alakasız marka (Örnek: Google)
    • Bağımsız markalar aslında çokta bağımsız olmayabilir, mitolojik veya dinler tarihinden eski bir atıf olabilir

Siz nasıl marka seçeceksiniz?

Reklama ayıracağınız bütçe ile marka seçimindeki özgürlüğünüz doğru orantılıdır

  • Doğrudan ürünü / sektörü anlatan marka > Az reklam yetebilir
  • Dolaylı yada imalı marka > Bir tık fazla reklam gerekir
  • Atıf marka (Örnek: Nike > Ürünle ilişkisi yoksa reklam bütçesi büyür
  • Bağımsız yani alakasız marka > Reklam bütçesinin ucu açıktır fakat esnekliği ile markanızında büyüme potansiyeli çok fazladır.

Marka ismine kararda etkenler

Bunlara dikkat etmezseniz komik duruma düşülebilir

  • Okunaklı yani okuması her dilde kolay olmalı
  • Diğer dillerde küfür yada alay konulu olmamalı
  • İçinde yalnızca ingilizce harfler geçmeli (domain için)
  • Mümkünse kısa 1-4 hecelik olması
  • Alan adının boş olması (bunun için bir sistem geliştirdim)
  • Başkasının kullanmaması 🙂 en çok unutulan madde bu

Marka araştırma sistemleri

Ben kendime bir tane geliştirdim ki marka araştırırken fuck’a basmayalım. Veya Google’a girerek “brand generator” “brand finder” tarzı sitelerden marka araştırılabilir.

Sadece şuna dikkat edin, bir çoğu ingilizcedir ve domain’leri alınmış saçma isimler önerebilir. Sırf bunun için Boş Alanadını referans alarak marka araştırması yapan bir ekran tasarladım. Hizmet isteyenler iletişime geçebilir.